15 Ocak 2010 Cuma

Şık Cupcakeler



Böyle şık cupcake hiç gördünüz mü bilmiyorum, benim de ilk yapışım. Geçen gün Roys geldi ve tutturdu bu keklerden yapalım diye.. Zaten önceden hangisini yapacağımızı "Women Weekly" Cupcakes and Fairycakes kitabından seçmiştik :)

Lokumlu Cupcake
Kekimizi neli isterseniz öyle yapın.. Ben üst kısmını Hithat cupcake'lerdeki gibi marsmallowlu yaptım, siz isterseniz kremalı da yapabilirsiniz.
Roys lokumları tek tek, minik minik kesti; sonra da marsmallow'a yapıştırdık. Zaten üstüne koyunca lokum kendiliğinden duruyor. Biz aralarına renk olsun diye badem koyduk, siz de antep fıstığı veya başka bir kuruyemiş koyabilirsiniz.

Şeker Çubuklu Cupcake
Kekimizi neli isterseniz öyle yapın. Ben üst kısmını Hithat cupcake'lerdeki gibi Marsmallowlu yaptım, siz isterseniz kremalı yapabilirsiniz.

Şeker çubuklarının yapılışı:

• 1 bardak toz şeker

• 1/2 bardak su


• Fırın tepsisine yağlı kağıdı seriyoruz

• Şeker ve suyu tencereye koyuyoruz

• Ocağın ısısını orta dereceye getiriyoruz ve şeker eriyene kadar tahta bir kaşık ile karıştırıyoruz

• Şeker eridikten sonra yani karışım kaynadıktan sonra karıştırmıyoruz

• Karışımın altın rengini almısını bekliyoruz (10 dak gibi bir süre)

• Tencereyi ocaktan alıyoruz ve baloncukların inmesini bekliyoruz

• Sonra tahta kaşığımızı tencereye daldırıyoruz

• Yağlı kağıda şekeri akıtarak ince uzun çizgiler çiziyoruz

• 10 dak bekledikten sonra şekerlerimizi kağıttan dikkatlice ayırıyoruz ve cupcake'imizin üstüne yerleştiriyoruz.


2 tane şık cupcake yaptık ve de gayet basitler... Roys'cum çok mersi yardımların için :)



0 Pembe Baloncuk:

Related Posts with Thumbnails