13 Ocak 2010 Çarşamba

Beyaz Brownieler

Beyaz Çikolatalı Brownie

Haftasonu kendime manyak bir kitap aldım. Adı "Altın Kitap Çikolata", sadece çikolata tarifi olan bir hazine :) Çikolata ile ilgili ne isterseniz bu kitapta var. 300'ün üzerinde çikolatalı tarif var, hangisinden başlasam diye bakarken içimden 'acaba beyaz çikolatalı brownie olur mu' diye geçirdim veeee işte orda CLİNK tarifi buldum. Şimdi de sizinle paylaşacağım, çok basit ve oldukça lezzetli :)

İçindekiler: 14 adet cupcake için
• 150 gr un
• 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
• 1/2 çay kaşığı tuz
• 150 gr beyaz çikolata
• 125 gr tereyağ
• 200 gr toz şeker
• 2 tatlı kaşığı ince rendelenmiş portakal kabuğu
• 1 tatlı kaşığı vanilya aroması
• 2 adet iri yumurta (oda sıcaklığında)
• 100 gr kırık fındık (ben fındık yerine ceviz kullandım)

Yapılışı:
Çikolatayı ve tereyağını benmarin usulü eritiyoruz ve soğumasını bekliyoruz
• Unu, tuzu ve kabartma tozunu bir kaba eliyoruz
• Şekeri yavaş yavaş çikolata karışımına ekliyoruz ve karıştırıyoruz
• Vanilya ve portakalı da ekleyip karıştırıyoruz
• Yumurtaları da birer birer ekliyoruz ve karıştırıyoruz
• Unlu karışımı da ekleyip karıştırıyoruz ve son olarak fındığımızı ekleyerek ve iyice karıştırıyoruz
• Karışımı cupcake kalıplarımıza döküp 175º fırınımıza koyuyoruz

• Yaklaşık 30 dakikada pişiyor, siz yine de kürdan ile kontrol edin


Ben üstlerini Hithat cupcakeler gibi yaptım fakat çikolata koymadım.. Tabi siz bilirsiniz :D Sonuçta bu kekler sade de çok lezzetli...


Şimdi "Love is in the air" şarkısı eşliğinde beyaz cupcakelerinizi yiyebilirsiniz :D







0 Pembe Baloncuk:

Related Posts with Thumbnails